2009. április 27., hétfő

Sportolni kezdtem

A sport az jó dolog és fontos, ezt mondták a szüleim. Anya (szoba)kerékpározni szokott és a múlt héten a szőnyegen hemperegve néztem végig, s közben azon gondolkodtam, hogy nekem is kellene egy kicsit mozognom. Már hónapok óta csak fekszem, lustálkodom, ideje ennek véget vetni. Úszó és búvárkodó óra csak minden szombaton van, elhatároztam, hogy nosza rajta, ne csak hetente egyszer legyen alkalmam megmozgatni egy kicsit az izmaimat, elkezdtem itthon tornázni.
Nincs személyi edzőm, teljesem magam találom ki a gyakorlatokat, amelyből már elég sok szerepel az edzéstervben. Egyik pl. a mérleghintázás. Ezt úgy csinálom, hogy hason fekve mindkét kezem, mindkét lábam magasra emelem és igyekszem minél tovább ebben a pózban maradni. Nem olyan könnyű feladat, mint amilyennek látszik, ha valaki kételkedik benne, akkor tessék utánam csinálni. Szoktam hasra, hasról hátra fordulni és időnként közbeikatatom, hogy nem fordulok teljesen át, hanem oldalfekvésben elkezdem  a felül lévő lábamat hátra emelgetni.
A szüleim kedvence a "kiskutya". Ezt még csak múlt hét csütörtökön kezdtem csinálni. Ilyenkor hasonfekvésből felhúzom a fenekem, ezzel négykézlábra kerülök és ebben a pózban elkezdek előre-hátra hintázni. Ehhez még a nyálam is folyik. :)  Apa kiskutyának nevezte el, azt mondta teljesen úgy csinálok, mint egy pici kutyus. 
Szoktam még körhitázni, ekkor hasonfekve teljesen körbeforulok, végig a hasamon maradva , a két kezemmel segítségével haladok.
Szintén új felfedezésem a fekvőtámasz, amely technikailag még finomításra szorul, mert a fenekem egy kicsit magasan van, nem tudom a testem egyenesen tartani. Ennek ellenére csak a kezem és a lábujjam ér a földhöz.
A kúszás is jól megy, mindkét kezemmel a szőnyegbe kapaszkodva húzom a teljes testem előre. Így már egészen sokat tudok haladni. 
Ezeket ismételgetem, mindenféle szabály nélkül, mindig azt csinálom, amelyikhez éppen kedvem támad. 
Munkálkodom egy új gyakorlaton is, a kiskutyát szeretném továbbfejleszteni úgy, hogy a kezeimet és a lábaimat felváltva mindig előrébb teszem. Ha sikerült megoldanom, akkor jelentkezem és megmutatom.
Készült egy videó a  mai edzésemről, amely szerzői jogvédelem alatt áll. A felvétel egészének, vagy részletének másolása, bármely módon történő további felhasználása (otthon vagy edzőtermekben), az én írásos hozzájárulásom és engedélyem nélkül TILOS. :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése