2013. november 9., szombat

A fiúk és a számok világa

Ma este, zuhanyzáskor azt mondta Zalán:
-Anya! Elmondom a páros számokat! 
Én jól meglepődtem rajta, de azt válaszoltam, hogy rendben, mondd el! 
S hiba nélkül egészen 40-ig mondta őket. :) Jól meglepett vele, mert én sem tudtam, hogy "sutyiban" ezeket megtanulta. De igazán akkor esett le az állam, amikor végezvén a páros számokkal így szólt: -Most elmondom a páratlanokat is!! És szintén hiba nélkül 39-ig felsorolta...
Mint kiderült, a Tomi tanította meg vele, alig néhány perc alatt.
Imádom, hogy érdeklik a számok, nagyon kíváncsi rájuk, folyton számol, mindig számokban gondolkodik. Lehet, hogy a testvére nyomdokaiba fog lépni, aki a korosztályát tekintve az  ország élvonalában van még 12.-ben is? Aki, ha elindult, egy országos versenyen, akkor az első 10 hely egyikét magáénak mondhatta? Vagy korai még ezt megítélni? Majd kiderül! Lehet, hogy az idő előrehaladtával érdeklődését veszíti...
 Az viszont tény, hogy a százasokat kivétel nélkül, mindegyiket ki tudja olvasni, ezerig el tud számolni (igaz, hogy legutóbb már azt mondta, hogy "olyan uncsi"), és már az ezresek világával is ismerkedik. Az egész ezresekkel már egy ideje jól boldogul. Éppen ma történt, hogy kérdezett tőlem egy kódot, én elmondtam neki hogy 1973, majd megkérdeztem:
-Tudod milyen számok vannak benne? - kérdeztem Tőle.
- Igen! - válaszolta. 1,9,7,3. 

Tegnap édesapját pedig azzal nyűgözte le, hogy megkérdezte Tőle: 
-Apa! Milyen szám következik a 9999 után? 
-10.000. -válaszolta apa. 
-Ó!!! Az a legklasszabb szám!!!- mondta Zalán.
-Miért? - kérdezte apa.
-Mert egy egyes után négy nulla van, hangzott a válasz.

Tomi is ilyen érdeklődő volt a számok iránt ennyi idősen és azt gondoltam (vagy inkább attól féltem), hogy ez majd az iskolában alábbhagy. Szerencsére nem így történt. 12 éven keresztül volt az ország élvonalában. Megszámlálhatatlanul sok verseny és oklevél tanúsítja, amelynek csak egy része fért a falra.
Ami a felfért a falra
A tanárait idézve: "különleges az észjárása, egészen fantasztikus, ahogyan gondolkodik". 
Ebben a tanévben 5 tantárgyból készül OKTV-re (Országos Középiskolák Tanulmányi Versenye) melyből egy már le is zajlott a héten. 92%-os lett a feladatsor eredménye. Nagyon büszke rá a felkészítő tanára és persze mi is! Ez nagyon nagy vállalás részéről az érettségi évében, hiszen legalább 2 tantárgyból emelt szintű érettségit szeretne tenni.
  Még az egyetemi felvételi előtt állunk, de a második helyen az ELTE matematika szakát célozta meg. Persze azért reménykedünk, hogy elsődleges céljai fognak megvalósulni, amelyhez szintén szükséges a matematika.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése