2011. április 29., péntek

Zalán, a bátor

Kerékpár ügyben nem történt előrelépés, még keresem a megfelelőt. Zalán mozgásigénye nagy, nem olyan mint a bátyja volt, hogy leül és órákig képes egy helyben ülni. Neki futni, mozogni kell, így egészen más fajta játékokra van szükségünk. Mint írtam korábban a motort nagyon szereti, de hamarosan kinövi, illetve más jellegű mozgásra is rá szeretném venni. Ebből a megfontolásból vettem neki egy 3 kerekű rollert. Az első 1-2 napban nagyon lassan és nehezen jutott vele előre, de nem adta fel. Szereti a kihívásokat, szereti feszegetni a teljesítőképessége határait, annak ellenére, hogy az ismeretlen dolgokkal szemben az első időben elég bátortalan, visszahúzódó. Már jobban boldogul vele, de ha figyelembe veszem, hogy a motorral hogyan közlekedik, akkor fog még ez tovább fokozódni.  








A fent leírtakat bizonyítja az is, hogy a legutóbbi kirándulásunk alkalmával megálltunk egy légvárnál. Ő találta ki, hogy ugrálni akar és mikor megteremtettük a feltételeit, akkor már nem akart bemenni. Apja dobta be, ahonnan el sem akart mozdulni. Annyira azért nem félt, hogy visszaforduljon, de beljebb sem akart menni. Jó 10 perces kérlelés, biztatás után kezdett el haladni, félve, bátortalanul. Újabb 10 perc után már nem volt félelme, bátran, vidáman mászott fel és csúszott le!  







2 megjegyzés:

  1. Zami valóban nagyon ügyes!!!

    Majd írd meg, ha meglett a kerékpár ügy vége, nálunk is napirenden van.
    Én most azon vacillálok, hogy futóbicaj legyen - ezt már próbálta és nagyon tetszett neki - vagy rendes bicikli pótkerekekkel.

    VálaszTörlés
  2. Szia! Én mindkettő mellett szavazok, mert mindkettőn mást tanul. Én rendeltem itt egy futóbiciklit: http://tanulobicikli.hu/, Zami felirattal :), de ettől még szeretném, hogy megtanuljon tekerni is, mert van egy pedálos quadunk, ami a nagytesóról maradt, illetve a Keriéktől kaptunk egy pedálos traktort, azzal sem boldogul. Egy blogolvasónk észrevétele kapcsán letettem a 12" bicajról, a Decathlonos 14" colossal kacérkodom, 90 cm-től már jó és a Zalán 92 cm. Ahhoz legalább lehet kapni tolókart is. De még nézelődöm...

    VálaszTörlés