2012. április 1., vasárnap

3. betegségünk


Most beteg a kisfickó 3. alkalommal, ami nem is olyan rossz 3 és fél éves létére, ennek ellenére azért szívesen kihagytuk volna...
Valahol és valahogyan összeszedtük... igazából azt sem tudjuk, hogy mit...
Péntekről szombatra virradó éjszaka kezdődött...
Zalán hajnali 4 órakor kígyókkal hadakozott. Kiabált apjának, hogy segítsen neki, mert kígyó van az ágyában. Apja odament megnyugtatni, majd mikor visszajött az ágyunkba, közölte, hogy Zalán lázas. Gyorsan felugrottam, kaptam a lázmérőt és a hóna alá tettem. Fogalmam sincs hol állt volna meg a mérésben, nem vártam meg, hogy csipogjon, 39,8 foknál kikaptam és cselekedni kezdtem. Mire is vártam volna?? Hiszen teljesen mindegy hogy 39,8 vagy 40 esetleg 40,2 fok... Azonnal Nurofen, pohár víz, amelyek 1 perccel később a fürdőszoba kövén vártak feltörlésre. Hűtőfürdő következett, 1 órán belül 2x is, majd 5 órakor egy kúp. Negyed 6-kor úgy feküdt vissza az ágyába, hogy 38.6-ra sikerült "levinni" a lázát. Reggel Panadol, majd 2 óra 37,6-os hőmérséklet után ismét felszaladt 39.6-ra. Ismét hűtőfürdő, ismét kúp.
 Nem evett semmit és alig ivott egy-két kortyot.Erőszakkal adtam neki 6 kanál húslevest, de a magas láz miatt kihányta. Kora délután elnyomta  láz, aludt egyet, ami nála nagy szó!  Egész délután nem tudtam láztalanná tenni semmivel, majd este 8 óra körül ismét elaludt a kanapén. 9- kor felébresztettem, 39,5 fokos volt a láza. Fürdés után hűtőfürdő következett, majd kúp és 38,6 fokos hőmérséklettel letettem aludni. 
Éjjel 1 óra 15 percre ébresztőt állítottam, nehogy ne ébredjek fel, s valami baj történjen. Lázat mértünk, 38,9 fok volt, panadolt kapott. Óránként ébresztett. Hol kígyókkal harcolt, hogy inni kért (végre!!). Megivott 1 pohár teát. Reggel láztalanul ébredt, viszont az egész délelőttöt wc-re szaladgálással töltöttük. Láthatóan meggyötörte az evés és ivás nélkül beadott lázcsillapító szirup az emésztőrendszerét. Már fáj a popsija, felcsípődött. 
Ma már csipeget egy kicsit, iszik rendesen. Most 18 óra van és eddig láztalan volt. Most mértem: 36,4 fok. Délután már a wc-n sem jártunk. Gondolom, hogy estére még belázasodik, de remélem a nehezén túl vagyunk. El sem tudom képzelni, hogy mi volt ez. A torka nem fáj, a hasa nem fáj, a feje nem fáj, vagyis semmi baja, kizárólag a magas láz... De miért? Mitől? Én úgy tudom (tudtam eddig) , hogy a láz sosem jár egyedül, mindig valamilyen betegségnek a kísérő tünete. Akkor? Mi volt ez az eszméletlen magas, csillapíthatatlan láz egyetlen napig????? Ha valaki tudja, kérem, ossza meg velem...

5 megjegyzés:

  1. Nem tudom, hogy volt-e már Zalánnak 3 napos láza, és hogy azt ilyen idősen is el lehet-e kapni, de ez a betegség annyi, hogy 3 napig nagyon magas láz, alig lehet levinni.
    Aztán a 3. nap után kijönnek a mellkasán, hátán apró piros pöttyök, talán,mint a csaláncsípés, nem viszket, nem hegesedik, semmi, aztán elmúlik.

    Ezt egy herpesz vírus okozza, nekem mind a 2 lánynak volt, igaz ők nem hánytak, de ez lehet a szirup és éhgyomor miatt.
    Nekem végig jókedvűek voltak, csak hát a láz nem ment le 2-3 napig.
    Esetleg ez lehet, nézd a pöttyöket, holnap-holnapután. Ha kijönnek tuti ez volt.
    A neten is utána tudsz olvasni.
    Jobbulást!!!!

    VálaszTörlés
  2. Köszi Timi! Bevallom még nem találkoztam vele, sőt, még nem is hallottam róla. Köszi az infót, utána olvasok egy kicsit. :) Az imént olvastam a blogotokban, hogy Emmus is beteg (volt), jobbulást kívánok neki. Olyan helyesek a leányaid! :)

    VálaszTörlés
  3. Remélem már jól van a nagyfiú és nem lesz láz az éjjel és továbbra sem.
    Nagyon szuper, hogy ilyen egészséges fiú Zalán, hogy még csak ez a 3. betegség a 3,5 év alatt.
    Nálunk sem viszik túlzásba, de ha az egyik beteg, akkor a másik is az lesz :(

    Köszi a bókot!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Látszólag jól van, láztalan. Olvasgattam erről a betegségről... Várom, hogy lesz-e folytatás, kiütés formájában. Van olyan 3 napos láz, amely 1 napig tart? :)
      Nekem mindhárom ilyen "egészséges", Tamás pl nem hiányzott még egyetlen napot sem az iskolából betegség miatt, pedig májusban már a 17. évét tölti be. Nem mondom, hogy néha nem kapja el az influenzát, vagy nem fáj a torka, de az mindig csak olyan kis mértékű, hogy nem indokol sem orvosi kezelést, sem hiányzást. :) s még a Zalán sem szokta elkapni. Kb 1 hónapja volt egy kis torokfájása a Tominak, kíváncsian vártam, hogy a kicsi elkapja-e... de nem kapta el... :)

      Törlés
  4. Szuper, hogy ilyen erős a szervezetük!!!

    Nem mindig tart 3 napig, volt hogy nekünk is kevesebb ideig tartott.
    Remélem vége és ha mégsem ez volt, akkor sem lesz folytatása.

    VálaszTörlés