2011. június 6., hétfő

Úton a szobatisztaság felé

Előző bejegyzésemben már utaltam rá, de most külön fejezetet kap a téma.
Másfél - két hete pelenka nélkül tölti napjait a Zami. Ennek az az oka, hogy pisi miatt már egy jó ideje szól, de a kaka a pelusba került. Azt gondoltam, hogy próbáljuk meg pelenka nélkül, hátha hamarabb megérti, hogy mit is szeretnénk tőle. Az első három-négy napban éppen úgy elbújt, mintha pelusa lenne és a szék alatt, asztal alatt elbújva el is intézte szépen a dolgát. Utána sem szólt, nekem kellett figyelmeztetnem. Egyik ebéd alkalmával hosszasan beszélgettünk a témáról, látszólag megértette, hogy mit is kell tennie. Olyannyira, hogy néhány perccel később már kiabált is, hogy: - Anya!! Kaka!! Gyorsan bilire ültettem és megszületett az ELSŐ eredmény!! Nagy ünneplés és jutalom csoki követte az eseményt! :) 
Másnap már nem szólt időben, de nem is vártam csodát. :) Örültem, hogy egyáltalán szólt! Azóta már többször is sikerült a bilit megtölteni, de ma éppen az alsónadrág lett tele. :( 
Nem baj, egészen jó úton haladunk... 
A hétvégi 3 napos kirándulásunkon már egyáltalán nem kapott pelenkát és egyetlen balesetünk volt csupán. Apa szorgalmazta, hogy tegyünk alá, de szerintem csak összezavartuk volna vele. Most akkor becsurranthat, vagy nem? Nem tudta volna helyén kezelni, én pedig nem akartam engedményt tenni, mert akkor az elmúlt napok munkája kárba veszhetett volna. Nem biztos, de nem akartam esélyt sem adni erre. 
Alváshoz még szerettem volna pelenkázni, de Ő úgy döntött, hogy köszöni, nem kéri... A délutáni alvásnál már két alkalommal is levette magáról. Igaz, hogy amikor rajta volt, akkor is száraz maradt.  Éjszaka is. Nagyon régóta pisivel zárjuk a napot és így nem okoz neki gondot, hogy akár reggel 9-ig is száraz maradjon. Ennek ellenére éjszaka még teszek alá, mert nem szeretném, hogy ha véletlen mégis bepisil, akkor egész éjjel abban kelljen aludnia. 
A pisivel megbízható, rendszeres szól, egy pici sem kerül az alsónaciba. Tartani is tudja, mert, ha az udvaron szól, akkor megvárja, amíg begyek a biliért, kihozom, levetkőzünk.
Tegnap este hazafelé, fél kilenc körül,  a 2 órás úton, a lakásunktól 20 km-re szólt, hogy: pisi. Akkor és ott éppen nem lehetett megállni. Kértük, hogy várjon egy kicsit, addig, amíg olyan helyre érünk, ahol apa le tud parkolni és majd ott pisil. Nem okozott neki problémát. Pisilt, majd elaludt, s amikor hazaértünk félálomban pelust tettem alá és bedugtam az ágyba. Reggel 8-kor szárazon ébredt. :) 
Így állunk jelenleg és bízom abban, hogy hamarosan teljesen és megbízhatóan szobatiszta lesz.

1 megjegyzés: